Καλλιέργεια ελιάς
Έντονη ελαιοκαλλιέργεια παρατηρείται αυτή την περίοδο στον τόπο μας.
Και το ενθαρρυντικό είναι ότι πραγματοποιείται από νέα παιδιά, απόδημους ΑγιαΣοφίτες, τα οποία συναγωνίζονται στο πιο θα εκχερσώσει περισσότερο άγριο τόπο και θα φυτέψει περισσότερα μικρά δενδράκια. Μέγιστο το όφελος, πρώτα απ΄ όλα βελτίωση της ψυχικής και σωματικής υγείας και ύστερα οικονομικό.
Να λοιπόν που το μέλλον του τόπου μας διαφαίνεται ευοίωνο!
Οι παλιοί όμως υποστηρίζουν και εμμένουν σε έναν άλλο παραδοσιακό τρόπο καλλιέργειας ελιάς, αυτόν του μπολιάσματος του άγριου δένδρου (αγριελιάς) σε ήμερη, με την τοποθέτηση ματιού ήμερης ελιάς, επάνω στην αγριελιά. Το αποτέλεσμα είναι σίγουρο και αποτελεσματικό, αφού έτσι αναπτύχθηκαν τα χιλιάδες ελαιόδενδρα που κατά καιρούς είναι φυτεμένα στον τόπο μας, τα οποία είναι πιο ανθεκτικά στον πάγο και στη ανυδρία.
Στο τέλος των φωτό, πρακτικές συμβουλές από τον πιο άριστο στο μπόλιασμα της ελιάς….
Υπέροχο το άρθρο !!!! Καλή σοδειά !!!!
….. μια αφορμή να αρχίσουμε να φυτεύουμε και να κεντρώνουμε.
Εμείς οι «καινούργιοι» θέλουμε μαθήματα από τους παλιούς.
Ποιά εποχή κεντρώνονται οι ελιές? Ποια εποχή μπορεί κανείς να μεταφυτέψει αγριλιές?
Μήπως μπορούμε να έχουμε ένα λεπτομερέστερο βιντεάκι για το κέντρωμα ? Θα ήταν πιστεύω πολύ χρήσιμο να δούμε πως διαλέγεις το κλαδί που θα δώσει το μόσχευμα, πως αφαιρείς το μάτι, με τι κριτήρια επιλέγεις το σημείο που θα τοποθετηθεί το μπόλι, πως αφαιρείς και τι αφαιρείς από το κλαδί που θέλεις να μπολιάσεις, πως τοποθετείς το μπόλι, πως και με τι δένεις, πότε λύνεις κτλ.
Με τι κριτήρια αποφασίζεις με ποιά μέθοδο θα κεντρώσεις ? με μάτι ή με παλουκάκια?
(μάλλον θέλουμε ένα βιντεάκι για κάθε μέθοδο… για …. ένα e-learning για το κέντρωμα )
Εύχομαι να πάει καλά η παραγωγή μου για να σας κεράσω αμύγδαλα από αμυγδαλιές που έχω κεντρώσει μόνη μου !!!!
Καλή πρόοδο σε όλους σας για τους καλιεργιτικούς σας στόχους !!!
Αν τα μάθεις όλα αυτά, τότε ο άνθρωπος θα …. «χάσει τη δουλειά του». Τα μαθήματα πληρώνονται. Μόνο εάν εντρυφήσεις κοντά στο Θανάση θα τα καταφέρεις.